Markedsinformation og -analyse

Akademimodul

Vil du lære om virksomhedens nationale og internationale problemstillinger på et analytisk niveau, hvor du får indblik i nye muligheder og nyt markedspotentiale, der også tager højde for kulturelle markedsforhold?

Ingen holdstart - få besked om næste hold nederst på siden.

Lær om national og international handel!

Fagligt indhold 

For at udnytte virksomhedens salgspotentiale skal du have styr på marked, markedsanalyse og markedsføring, hvor du medtænker kultur og tværkulturelle problemstillinger samt købsadfærd og købskriterier.

Gennem kvalitative og/eller kvantitative markedsanalyser udvikler du fremtidige strategi- og handlingsplaner for den nationale og internationale handel i din virksomhed.

Du får viden om:

  • markedsanalysemetoder og -analyseprocessen
  • segmentering, valg af kundemålgrupper, differentiering, branding og positionering
  • kunders købsadfærd og købskriterier på BtC- og BtB-markeder
  • markedsudvælgelse samt markedsindtrængningsstrategi
  • internationaliseringsprocessen.

Udbytte

Når du har styr på centrale metoder og redskaber knyttet til beskæftigelse inden for markedsanalyse, kunders købsadfærd, segmentering, målgruppevalg, positionering, markeds- og salgsprognosticering, kan du varetage de markedsføringsmæssige problemstillinger.

Efter Markedsinformation og -analyse kan du:

  • håndtere udviklingsorienterede situationer med udgangspunkt i opbygning af virksomhedens markedsinformationssystem
  • analysere internationaliseringsprocesser, hvor du anvender internationaliseringsteorier og -modeller til brug for markedsudvælgelse og markedsindtrængning
  • gøre brug af markedsviden, der kan indhentes via virksomhedens egne systemer, herunder web, til markedsanalyseformål.

Niveau

Akademimodulet giver dig den grundlæggende viden om salg og markedsføringsprocesser og -analyser, så du er klar til både den videre uddannelse og det praktiske arbejde i virksomheden.

Modulet hører under akademiuddannelsen Salg og markedsføring og kan tages som en del af den fulde akademiuddannelse eller som et enkeltfag. Markedsinformation og -analyse er et obligatorisk modul.

Målgruppe

Akademimodulet er til dig, som er interesseret i salg og markedsføring.

Lyder det som noget for dig?

Du kan læse meget mere om vores kommende forløb, tidspunkter for holdopstart, sted, eksamen, pris og tilmeldingsfrist her.

Lars Grøndahl Schou Chefkonsulent
Susanne Hansen Sekretær

Dette modul er en del af

Download

Uddannelsens studieordning

Datoer og tilmeld

Der er desværre ikke nogen startdatoer på dette hold i øjeblikket. Skriv dig op og få besked, når du kan tilmelde dig næste hold.

Forløb