banner

More about the programme
Afsætningsstrategi giver dig overblikket over, hvordan markedsføring, strategisk planlægning, konkurrentanalyse og segmentering kan spille sammen og styrke salget af virksomhedens produkter. Netop kendskab til strategi og kunder er i fokus. Du får du overblikket over de afsætningsmæssige begreber og værktøjer, så du kan blive en aktiv spiller i salgs- og markedsføringsarbejdet.

Du får overblikket over de grundlæggende begreber, redskaber og modeller inden for afsætning og lærer at analysere virksomhedens situation både internt og eksternt.

Blandt andet får du viden om virksomhedens strategi, planlægningsproces, mission, vision og forretningsgrundlag. Men salg handler i høj grad om virksomhedens omverden, så du får også værktøjerne til at analysere konkurrenterne og branchen i det hele taget.

Afsætningsstrategi gør dig klogere på, hvordan du lærer dine kunder at kende. Du får viden om købsadfærd på konsument- og producentmarkedet og lærer at segmentere de forskellige kundegrupper. Derudover får du værktøjerne til at formulere en markedsføringsstrategi, der rammer de valgte målgrupper.