banner

More about the programme
Coaching er et stærkt værktøj til at åbne nye døre for udvikling af kompetencer og læring. Coaching i organisationer udvikler dine samtale- og kommunikationskompetencer med særligt fokus på at kunne coache i en organisatorisk kontekst.Tiderne, hvor en medarbejder blot fik dikteret, hvordan han skulle passe sit arbejde, er forbi. I dag er der større fokus på, hvordan den bedste læring sikres - og hvordan organisationens kompetenceudvikling er mest effektiv. Her er coaching en af løsningerne.

Med Coaching i organisationer får du forståelse for, hvordan organisatorisk coaching adskiller sig fra personlig coaching, og for hvilken kontekst, den indgår i. Du lærer, hvad der skaber læring i en organisation og for et individ, og du får viden om forskellige læringsstile.

Du bliver præsenteret for coachingteknikker og samtalemodeller, så du kan anvende coaching som begreb og metode med henblik på at skabe læring og udvikling med sproget som redskab.

I ledelsessammenhænge lærer du at inkludere coaching i samtaler, at vurdere din egen coachingstil og at være neutral. Du bliver også klogere på den kommunikationsteoretiske baggrund for coaching ved at lære om systemisk teori og socialkonstruktivisme.

Du lærer at kommunikere anerkendende og bliver klædt på med en række coachingteknikker, ligesom du får indblik i sprogets betydning. Derudover får du praktisk træning i virksomhedscoaching.

Faget kan være en del af din samlede videreuddannelse eller et selvstændigt kursus i coaching.