banner


Du får kompetencerne, så du professionelt kan føre virksomhedens digitale markedsføringsstrategi ud i livet, og du lærer at lede og deltage i analyse, planlægning og udførelse af forskellige former for digital markedsføring.Faget giver dig både teoretisk og praktisk viden om og forståelse for centrale begreber og metoder inden for feltet. 

Du lærer at vurdere potentialet for salg af virksomhedens produkter online, og du får værktøjer til at sikre et optimalt udbytte af den digitale markedsføringsindsats og indblik i, hvorfor det er vigtigt at have en digital strategi i virksomheden. 

Nøgleord for dette fag er
  • Digital strategi
  • Målsætninger og KPI (Key Performance Indicators)
  • Webanalyse
  • Konvertering og konverteringsoptimering
  • Usability og brugertests
  • Søgemaskineoptimering
  • Digital reklame og annoncering
  • Konceptudvikling til mobile enheder
  • Sociale medier
  • Relevant jura.