banner

More about the programme
Du får viden om eksportformer, den internationale værdikæde og internationale afsætningskanaler og kompetencer til at planlægge og gennemføre virksomhedens eksportsalg i praksis.Med faget lærer du at analysere og vurdere virksomhedens eksportparathed og udvikle eksportstrategier.

Vi anbefaler, at du tager faget "Makeds- & kulturanalyse", før du starter.

Hovedemner på faget:
  • Eksportparathed, -motiver og -barrierer
  • Den overordnede eksportstrategi og go-to-market-strategier
  • Eksportformer
  • Den internationale værdikæde
  • Valg og prioritering af eksportmarkeder
  • Vurdering af målgruppe og identifikation af internationale kunder
  • Eksport gennem agenter og distributører samt etablering af datterselskaber
  • Risikostyring i eksportarbejdet
  • Internationale salgs- og leveringsbetingelser og samhandelskontrakter
  • Eksportsalgets planlægning og opfølgning
  • International parametertilpasning
  • Intern organisering af eksportsalget
  • Eksportsælgerens rolle
  • Eksportnetværk, støtteordninger og klynger
  • Internationale samhandelsorganisationer.