banner

More about the programme
Du specialiserer dig inden for rekruttering, kompetenceudvikling og ledelse og bliver rustet til at varetage HR-jobfunktioner i krydsfeltet mellem ledelse, rekruttering og kompetenceudvikling af medarbejdere.Medarbejdere er en virksomheds mest værdifulde ressource, så det er vigtigt at give området et strategisk fokus. For en dygtig HR-afdeling skal både kunne rekruttere nye kolleger og udvikle de medarbejdere, som allerede er i virksomheden – og på den måde sikre virksomheden en sund fremtid.

Denne HR-uddannelse klæder dig på til strategisk ledelse, lærer dig at lægge en HR-strategi og giver kendskab til videnregnskaber og ledelsesfilosofi.

Du bliver også klogere på personalepolitikkens indhold, anvendelse og udvikling. Og du får viden om modeller til personalestyring, og hvordan de hænger sammen med virksomhedens strategiske planlægning.

Derudover får du en grundig indføring i, hvordan du rekrutterer og udvikler medarbejdere. Blandt andet lærer du at identificere virksomhedens rekrutteringsbehov, undersøge medarbejdernes udviklingsbehov og at udarbejde job- og personprofiler. Desuden lærer du at bruge forskellige samtaleformer til både vanskelige samtaler og feedbacksamtaler.

Faget kan være en del af din samlede videreuddannelse kombineret med andre HR-kurser eller et selvstændigt forløb, der i sig selv er en kort efteruddannelse.