banner


Du får indblik i sociale medier og lærer at udvikle en social mediestrategi. Du lærer fx om medieadfærd og brugerinvolvering, så du kan skabe dialog og engagement i de sociale medier.Verden forandrer sig, og virksomhedernes behov forandrer sig. Internettet og de sociale medier er kommet for at blive – derfor er det vigtigt, at virksomhederne får tilført ansatte, der har kvalifikationer til at løse de nye opgaver.

Overalt i verden har sociale medier fået uforholdsvis stor betydning for samfundsordnen, kulturen, mediebilledet og kommunikationen. Sociale medier er således omdrejningspunktet for alt lige fra demokratiseringsprocessen i tidligere diktaturer til små og mellemstore virksomheders samt forbrugeres daglige kommunikation.

Flere og flere virksomheder benytter sig i dag af de sociale medier som en mere eller mindre bevidst del af deres kommunikationsstrategi. Du lærer her, hvordan man professionelt agerer i de sociale medier, så du kan varetage virksomhedens kommunikations strategi, både i forhold til fastholdelse og tiltrække nye interessenter.

Med faget sociale medier får du styrket dine færdigheder i at udføre og implementere en social mediestrategi for en virksomhed. Du får et overblik over de forskellige sociale platforme, hvordan de skal bruges og hvilke værktøjer, der giver dig overblikket og hjælper dig med at arbejde effektivt med de nye medier.

Sociale medier kan indgå som brik i din samlede efteruddannelse eller videreuddannelse. Men du kan også tage faget som et selvstændigt kursus. Faget Sociale medier er et valfrit modul på akademiuddannelsen i Kommunikation og formidling