banner


Alle virksomheder kommunikerer. Nogle gør det bare mere bevidst end andre. Vil du have redskaberne til at sikre professionel, målrettet og effektiv kommunikation både ekstern og internet i din organisation, er dette fag et oplagt valg.Med Strategisk kommunikation bliver du rustet til professionelt og selvstændigt at løfte virksomhedens kommunikationsindsats, så jeres budskaber når målgrupperne.Her får du fyldt din værktøjskasse op, så du på egen hånd kan føre kommunikationsprojekter hele vejen til mål.

Strategisk kommunikation gør dig til en professionel kommunikatør, der kan analysere, planlægge og udføre kommunikationstiltag.

I løbet af kommunikationsuddannelsen bliver du fortrolig med kommunikationsområdet og lærer at vurdere en række kommunikationsmodeller. Du får også værktøjerne til at analysere kommunikation i sammenhæng med psykologi, organisation, it, analyse og strategi.

Netop strategisk kommunikation er i højsædet, når du lærer at analysere virksomhedens vision, mål og strategier som grundlag for en kommunikationsstrategi. Du får også indblik i innovation, kreative processer, planlægning, internt og eksternt samarbejde og ikke mindst evaluering og effektmåling af virksomhedens kommunikation.

Strategisk kommunikation kan indgå som brik i din samlede efteruddannelse eller videreuddannelse. Men du kan også tage faget som et selvstændigt kursus. Faget Virksomhedskommunikation er obligatorisk på akademiuddannelsen i Kommunikation og formidling