banner


Med Strategisk salg får du kompetence til selvstændigt at lede, analysere, tilrettelægge og gennemføre salg på strategisk niveau. Du lærer at analysere og optimere virksomhedens segmenter for derved at angribe de strategisk rigtige kundeemner.Deltagelse i faget vil give dig færdigheder i at afdække kundens værdikæde og analysere nøglen til kundens konkurrencekraft, salgsledelse samt key account management. Du lærer at udarbejde kundeplaner for dine key accounts.

Al den viden, der bliver genereret fra et salgsteam, skal bruges til at vedligeholde og udvikle kunder og kundeemner. Du lærer at etablere et system til lagring og opfølgning af kundedialog (CRM).

Salg handler om kommunikation, dialog og forhandling, og derfor er det vigtigt, at du lærer at gennemføre forhandlinger, der giver dig og dit salgsteam succes i fremtiden. Forhandling handler både om viden og adfærd. Vi arbejder med begge niveauer.

Når du skal forhandle, er det vigtigt at vide noget om de personer, du forhandler med. Derfor skaber vi viden om og forståelse for indkøbsstrategi og risikostyring i salgsindsatsen. Du lærer at vælge og anvende relevante redskaber, metoder og teknikker inden for strategisk salg og anvende terminologien i kommunikationen med samarbejdspartnere og brugere.

For at få et salgsteam til at skabe resultater, er det godt at vide noget om salgsledelse og motivation. Du lærer om, hvordan du kan coache dine medarbejdere og kollegaer til at skabe bedre resultater.

Faget afsluttes med et langt projekt (15 sider) med en mundtlig eksamination.