Studerende bag ny kaffebar

Gökhan og Belinay Dölek står bag den nye iøjenfaldende bod på Rødegårdsvej i Odense. Målet er at få flere af de unikke kaffekopper spredt over hele landet.

Den er ikke til at overse. Den store kaffekop, der har fået bopæl ved Superbrugsen på Rødegårdsvej.

Inde i boden finder man Gökhan og Belinay, der, ved siden af studierne som henholdsvis multimediedesigner og markedsføringsøkonom ved Erhvervsakademiet Lillebælt, har knoklet for at realisere drømmen om et liv som selvstændige.

Det unge ægtepar har i fællesskab stået for at udvikle og realisere konceptet. Undevejs har de kunne omsætte viden fra uddannelserne til alt fra menukort og hjemmesider til marketingstrategier og indsatser på de sociale medier.

Vil møde kunderne hvor de er

Målet med konceptet er at gøre god kaffe og sandwiches nemt tilgængeligt for den travle dansker. Bodens unikke udformning skal være det blikfang, der gør den gode kaffe nem at opdage og efterfølgende anbefale til vennerne.

- Vi ville ikke ligne de andre caféer, fortæller Gökhan fra lugen i kaffeboden, der trods et til tider bistert dansk klima holder en lun temperatur.

- Vi bestemte os derfor for at lave en udendørscafé, der kan skifte placering efter behov, og som formår at skabe opmærksomhed på grund af sit udseende. Idéen bag koppens udformning giver jeg til min kone, fortæller en smilende Gökhan.

Belinay har med udgangspunkt i sit studie om markedsføringsøkonom stået for alt fra målgruppesegmentering til markedsføringsstrategier på de sociale medier.

- Min opgave er nu at bygge et brand, som folk kan huske. Vi vil gerne positionere os på kvalitet. Og så vil vi gerne have, at når folk fremover ser en kaffekop, så tænker de hurtigt på CoffNgo, fortæller hun.

Til januar starter Belinay på tre måneders praktik i virksomheden, hvorfra den står på alt fra onlinekampagner til konkurrencer på Facebook og Instagram. Det glæder hun sig til at komme i gang med.

Store planer for fremtiden

Lige nu har Belinay og Gökhan en enkelt bod, som de betegner som en prototype på fremtidige boder. Visionen er nemlig, at der på sigt skal stå kaffekopper fra CoffNgo i alle større danske byer.

De to unge entreprenører ser CoffNgo som et stærkt franchise-koncept, og bodens unikke udformning og koncept har da også allerede formået at skabe opmærksomhed.

- Vi har givet os selv 6-12 måneder, så vil vi gerne have skudt bod nummer to i gang, afslutter Gökhan, inden han igen vender sig mod den store kaffemaskine for at lave en frisk kop kaffe til næste kunde i boden.