Uddannelsesforløb klæder Egeskov medarbejdere på

Egeskov har skabt en succesfuld Fynsk turistattraktion med et væld af gode muligheder for parken og slottets gæster. Med de mange besøgende hører også et stort ansvar mht. at skabe den bedste gæsteoplevelse, under besøget, hvad enten gæsterne er der for at se det smukke gamle slot, nyde den dejlige park, lege i trætoppene eller for at deltage i Heartland Festival eller andre spændende events. Derfor har Egeskov indgået et samarbejde med Dansk Kyst og Naturturisme og UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole om en specielt tilrettelagt værtsskabsuddannelse for Egeskovs medarbejdere.

- Vi har et stort fokus på at rekruttere de rigtige medarbejdere og lægger særlig vægt på deres empatiske evner. For at gøre medarbejderne endnu bedre til det de i forvejen gør, ville vi meget gerne være med til at udvikle et egentligt uddannelsesforløb sammen med UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole, og det har været spændende at være en del af, siger direktør ved Egeskov, Henrik Neelmeyer.

Det gode værtskab

Uddannelsesforløbet gik i gang i foråret. Det overordnede fokus for uddannelsen er ’det gode værtskab’. Under forløbet bliver medarbejderne klogere på bl.a. gæstepsykologi, kropssprog og adfærd m.m. Netop værtskab arbejdes der meget med på UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskoles uddannelser indenfor events, oplevelser og turisme, så når undervisere erfaring bringes i spil på Egeskov er medarbejderne i de bedste hænder.

- Flere af uddannelserne på UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole tager afsæt i et stærkt værtskabsfokus, og det er spændende at omsætte vores viden og kompetencer inden for værtskab til en uddannelse målrettet Egeskovs medarbejdere, så der dermed ikke er tale om en generel uddannelse, men i stedet et skræddersyet forløb specifikt målrettet Egeskovs behov.

Egeskovs første uddannelsesforløb i det gode værtsskab afsluttes i efteråret, og forventningerne til forløbet er høje, siger lektor Dorthe Simonsen.

- Jeg håber, at vi sammen med UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole kan skabe Europas bedste værtsskab og derigennem øge gæstetilfredsheden, tiltrække endnu flere gæster og derved selvfølgelig også øge vores indtjening. Derudover håber jeg, at et forløb som dette kan være med til at inspirere andre, så vi sammen kan løfte hele værtskabsuddannelsen på Fyn, slutter Henrik Neelmeyer.