Vr Briller

Vi har stillet os et spørgsmål. “Hvordan gør vi Fredericia Voldene mere attraktiv via en installation?” For at besvare dette spørgsmål har vi besøgt og lavet research om Voldene. Vi har også lavet research om hvad andre museer tilbyder i henhold til interaktive installationer. Vi fandt frem Voldenes målgruppe ved hjælp af spørgeskema der er blevet udformet på www.Survey-Monkey.com og det gav os informationer om hvilken kendskab andre har til Fredericia Voldene og om de eventuelt har besøgt eller hørt om dem. Resultatet af dette spørgsmål, viste at vores målgruppe er mennesker mellem 22 og 27 år.

Efter evaluering af vores 3 ideer var vi enige om, at VR-briller ville være det bedste valg til vores målgruppe og vi startede yderlige produktudvikling med vores analyse som udgangspunkt. Vi ønskede at vores løsning skulle være overkommelig for alle, så vi fandt ud af, at en papirversion af VR-briller ville være en realistisk praktisk og økonomisk løsning. Denne løsning kræver en 3D-app, der giver brugeren mulighed for at blive anvendt som vejledning, og på visse steder sætter brugeren brillerne på for at se visse ting, som guiden fortæller om. Vores fokuspunkt var, at brugeren kunne se hvordan Voldene blev bygget op og kunne også se nogle soldater skyde en af kanonerne. Mulighederne er dog uendelige med hensyn til historisk fortælling og visuelle oplevelser på Voldene. Den samlede konklusion er at med denne installation kan Voldene blive mere attraktiv og tiltrække flere besøgere.

 

Prototypen blev udarbejdet af:

Asa Lara Porisdottir             Camilla Sylvester Tofte Hansen             Niroson Vijayapalan  Sasa Vidanovic