SKYGGEFORTÆLLING

For at starte animationen, brugte vi bonetool som er i Adobe Animator CC, dette værktøj bruger man til at give ens figur en knogle struktur, så vi ikke ender med at benene stikker ud af rugen på vores soldat. En anden fordel bonetool har er at, lave keyframes nemt og bevægelserne kommer til at virke mere menneskelige. Løbe/ gå animationen er lavet som såkaldte symboler, så selve løbet/gangen køre i loops så man ikke behøves at lave den samme bevægelse igen og igen. Den næste animation som er blevet lavet, er en bevægelse, hvor vores soldat sætter sig på knæ, og det samme er blevet lavet som et symbol, det er også her der vil blive affyret et skud fra soldaten.  For at afslutte animationen har vi sat alle de symboler sammen i rækkefølge og så derefter sørge for at animationen gå forholdsvis linjeret og ikke opføre sig som en jojo. Desuden har vi udarbejdet en fysisk model, som iscenesætter vores animation, for at fremme den autentiske stemning af at stå i en tunnel og kigge på skyggefortællingen. Den udarbejdet animation er blevet udført på et canvas i Adobe Animate, som er for stort i forhold til skærmformatet for tabletten som animationen skal afspilles på. Dette har vi i sinde at rette inden præsentationen for Fredericia Kommune. Under brugertesten vil deltagerne blive gjort opmærksomme på dette, og derfor vil animationen og tunnelen blive præsenteret hver for sig.

I vores brug af Fredericia volden i vores fremstilling af ønskede elementer gav en stærkere tilknytning af den historiske kontekst og den geografiske relevans. At levendegøre på en måde der skaber en stemning har mulighed for at skabe en ekstraordinær oplevelse af fredericia voldene for både de besøgende og borgerne af Fredericia.

 

Prototypen blev udarbejdet af:

Alexander Møller Larsen            Cecilie Christiansen            Jacob Serop